mandag 5. november 2012

Sjokolade sky...

I kveld måtte min kjære jobbe overtid, og da ville jeg overraske med noe ekstra godt til kvelds. Det er en Nigella Lawson oppskrift. Har sansen for mange av hennes søte sjokoladefristelser. Denne kaken kaller hun "Chocolate cloud" og jeg er helt enig! Konsistensen er så herlig - lett og fluffy - som en sky, mens smaken er mørk og mektig. Spennende kontraster! Hun bruker raspet appelsin og appelsinlikør i sin oppskrift, men sier at man også kan bruke vanilje. Jeg hadde verken appelsin eller likør i hus, så jeg brukte en hel vaniljestang i min kake, og det ble en nydelig smak!
Se film og oppskrift HER. Anbefaler å prøve denne hvis du liker sjokoladerelaterte ting. Ikke var den vanskelig heller. Bon apetit!


15 kommentarer:

  1. Å hjelpe meg den så snadder ut!! *slurp* Og tuuusen takk for at du deler! jeg elsker å prøve meg på nye kaker - og er så absolutt en sjokoman!! Mm..mmm, tipper mannen ble gla? ;)
    God uke, søte deg! klem

    SvarSlett
  2. dette fristet...skal prøve meg på denne :-)
    takk for at du deler :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Så utrulig godt det såg ut,nam:))eg er ikkje så flink til å bake men må eg eller får lyst sån ein gang pr mnd,hihi så gjere eg det:)
    Ei flott ny veke til deg;)
    Klem fra Lilian

    SvarSlett
  4. Mmmmm... så kjempe godt ut:)
    Så kos å komme hjem til noe sånt:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Hjelpes, det ble nesten litt mye på en mandags kveld, tenker mannen ble glad:D
    Elsker Nigella, måten hun tilnærmer seg mat og maten hun lager - det er noe så ekte over matgleden hun deler. At denne smaker godt er jeg ikke i tvil om et øyeblikk og jeg noterer meg linken til vi skal feire en "fjortis" senere i måneden;)

    Fin kveld til deg
    og god klem:)

    SvarSlett
  6. Så fristende!:)Gjett om jeg skal prøve denne til helgen!:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  7. Så nydelig ut - takk for at du
    deler, denne skal jeg prøve ut
    en gang :) Ønsker deg en fin
    uke videre, klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Den ser himmelsk god ut. Ha en fin tirsdag.

    SvarSlett
  9. Mmmm,denne kaken så skikkelig god ut!!!
    Ikke som den slankemuffinsen jeg viser i siste innlegg....Stoffmuffins;)
    Jeg var skikkelig søtsjuk igår,men alt jeg gadd å diske frem var noen tørre kjeks fra skapet,hihi,hadde absolutt foretrukket kaken din:)
    Ha en fin uke:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig kommentar.
    Joda, jeg trives kjempegodt i en lys og trivelig leilighet.
    Og det beste av alt er at det er sentralfyr.
    Det er varmt når jeg står opp og varmt når jeg kommer fra jobb.
    Det er himmelrik mot det gamle, fæle huset på Soldal.
    Jeg har også fått ny jobb, så alt er herlighet og glede.
    Men savner jo gubben innimellom.
    Pendling er ikke såååå kjekt !

    SvarSlett
  11. Åh, nam!! Dette så nydelig ut! Må prøves :)

    Ønsker deg en fin kveld *klem*

    SvarSlett
  12. Ja jeg skal si du vet å friste :)
    Den så skikkelig deilig ut, heldige mannen din!

    God klem :)

    SvarSlett
  13. For en fristende kake :) Denne må prøves, sjokoman som jeg er kan den ikke bli feil ;)
    Ha en flott dag!

    Klem

    SvarSlett