tirsdag 11. september 2012

For barna

Sjarmerende plansjer til barnerommet er lagt ut på Madame A i dag.
Barn elsker som regel å tegne, og disse plansjene kan være en inspirasjon til å prøve seg som kunstner =) 
Henger du plansjene opp med plakat-kitt (blå "tyggis") er det lett å ta dem opp og ned av veggen. 
Du finner plansjene her.

Noe alle barn vil sette stor pris på - er om du setter deg ned og tegner sammen med dem! Det husker jeg at mamma gjorde, og det er et veldig koselig barndomsminne. Hun tegnet damer og babyer og jeg husker jeg synes de var så utrolig vakre. Jeg har akkurat vært hjemme i Oslo en tur, og på bordet på kontoret lå en tegning av et dameansikt som mamma nok hadde rablet ned mens hun satt i telefonen. Jeg smilte da jeg så den og tenkte at det er akkurat den samme "mammastreken" fremdeles =) 
Så sett deg ned og tegn sammen med barna en liten stund og skap gode minner i hjertet.
Kvalitetstid er viktig å dele både for liten og stor!

11 kommentarer:

  1. Hei på deg :))
    å så koseligt !
    jeg husker så godt jeg likte når pappa satt med meg og tegnet !
    ønsker deg en fin dag :)
    klem fra Eli:)

    SvarSlett
  2. Kjempesøre plansjer!! Likte godt å tegne selv. Tror ikke mamma tegnet med meg, men pappa var "ekspert" på strekmenn og noen artige katter!! Klem fra Anne-Eddie ;D

    SvarSlett
  3. Kjempesøte! Og ja, kvalitetstid er VIKTIG! Jeg er elendig å tegne, men vi sitter ofte sammen og det eneste jeg duger til er modeller med laaange ben og lekre kjoler. Kan hoppe bukk over de fleste detaljer og det liker jeg... Er litt på donald-bil-stadiet ;)

    Tuuusen takk snilleste for pakke i posten, det er allerede i bruk - og fungerer sååå bra. Den nye plansjen henger nå sammen med flere andre på jobb og lyser opp hverdagen min. Takk også for timeplan - her er nå faste ukentlige avtaler som treningstider fylt inn for hele familien :)

    Litt labert fra min side, ligger med bihulebetennelse og bronkitt. Skal prøve en kort jobbdag i morgen..

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  4. Så nydelig med sånne tegne-minner som du har! :) og så herlige plansjer. Jeg og liker å sette meg ned med barna og tegne. De er så gla i det - og veldig flinke :) takk for alt fint du deler. Håper du har gode dager kjære deg :) klem klem

    SvarSlett
  5. Heisann du.
    Jeg måtte jo svinge innom deg for å se hva for noe spennende du hadde lagt ut. Kjempe tøffe de tegne plansjene. Kanskje jeg kunne lært meg å tegne en bulldog? Eller en bokser?

    Ha en flott kveld.
    Hilsen Eline. ;)

    SvarSlett
  6. Hei du:)
    Så herlige plansjer med fantastiske tegninger på:)
    Du er bare så utrolig flink:)
    Dette var herlig:)

    Fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Husker også trivelige tegnestunder fra jeg var lita, ble nok ikke så ofte men de få gangene huskes godt, har tegnet en del med guttene mine og håper det har blitt til gode minner for dem.
    Så mye fint du viser her på bloggen, mange herlige plansjer.

    Ha en fin kveld :))

    SvarSlett
  8. Disse var bare nydelige, bulldogen var bare så utrolig herlig:)

    Jeg har en tante som er fantastisk flink til å tegne portretter med tusj-penn (litt abstrakt strek) og jeg husker at jeg brukte å sitte sammen med henne ved spisestuen når jeg var på besøk og tegne sammen med henne. Jeg har ikke fått dette genet, men jenta mi er også veldig flink. A sliter med finmotorikken i fingrene og er ikke så glad i å tegne. Men det er god trening og vi setter oss ned nå og da og tegner litt sammen. Lenge siden sist så jeg trengte å bli minnet på det:)

    Fin kveld til deg
    og varm klem:)

    SvarSlett
  9. Så koselig med moren din og deg som tegna da du var lita, og bildet moren din hadde laget mens hun prata i telefonen. Husker at mamma og jeg også gjorde slikt, vi klippet også i blader og limte det inn i bøker. :) Du lager mye fint, falt for mye her, ja. :) Lekre design.

    SvarSlett
  10. Takk for tips! Har en mormorunge som elsker tegne, her skal det skrives ut litt til neste besøk ja :)

    SvarSlett