søndag 19. september 2010

Poupée de papier




Poupée de papier er fransk og betyr papirdukke. Denne nydelige vintage papirdukken med tilhørende klær er hentet fra et magasin som er så gammelt som ca 1925. Det er nok mange små jenter som har lekt med disse papirdukkene - lenge før noen visste hva plastikk og barbie-dukker var... Dette bildet måler 28cm x 19,2 cm og er trykket på kraftig kvalitetspapir. Svakt blomstret bakside i samme sarte fargetone. Dette kan brukes både som bilde på veggen, som et gigantisk kort eller man kan klippe ut og la en liten prinsesse få leke med den og kanskje kan delene henges på en snor til pynt når de ikke er i bruk. Synes godt dette bildet kan brukes på et hobbyrom/syrom/soverom også, det skaper en fin rustikk stemning. Pris kr. 115,-

19 kommentarer:

  1. Åååh så yndige og søte!!♥
    Aldeles nydelige!! ;)Du lager de lekreste saker!!♥
    Takk for din herlige mail, jeg ble så glad!!♥
    En nydelig dag ønskes deg!♥ Nyt av den!
    Klem fra meg, Anki

    SvarSlett
  2. Disse var vel bare nydelige. Husker godt vi lekte med papir dukker, lagde til og med selv husker jeg.
    ønsker deg en flott dag
    hilsen fra anita s

    SvarSlett
  3. Ååh så skjønt!!!
    Lekte masse med papirdukker som liten jeg :o)

    ha en fin søndag :o)

    SvarSlett
  4. Aldeles skjønne - hadde mange papirdukker da jeg var liten:-)
    Ha en fin søndag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  5. Så søt!!:) Aldeles nydelig:) Vi tror det har vært noe feil med følgerknappen vår, men den skal være i orden igjen nå;);)

    Klem:)

    SvarSlett
  6. Åh, hvor er det sødt!

    Klem fra Helle

    SvarSlett
  7. Alldeles bedårande liten klippdocka....

    SvarSlett
  8. Så nydelig!
    Du lager så mye flott.
    Lekte også masse med papirdukker da jeg var liten.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  9. Noe så fantastisk vakkert! Jeg lekte med papirdukker da jeg var liten (jeg er ikke 1929-årgang altså, men det var papirdukker på 70-tallet også :) ) og jeg blir helt sånn melankolsk av de der.... nydelig! :)

    SvarSlett
  10. Løøøøøper ut å sjekker postkassen nå! ;)

    SvarSlett
  11. Nei, ikkeno.... kommer vel i morgen da skal du se :)

    SvarSlett
  12. Hei.Så nydelige pappirdukker.Slike skulle jeg kunne tengt meg å lekt meg med når jeg var lita.Kjempe fin.Ha en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  13. Ja, slike har jeg lekt mye med:D
    Dine var nydelige.
    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  14. Utrolig fine!!! Skulle likt å vite om det i det hele tatt er mulig å ha disse hengende på en snor på kjøkken eller et annet rom...uten å få masse positive kommentarer fra besøkende!Bra "samtale/nostalgi-starter"!

    SvarSlett
  15. Å SÅÅÅ NYDELIGE..
    Et must for syrommet mitt når det blir ferdig. Jeg skal ned å vaske og og begynne sparklingen etterpå.. Så er det maling og innflytting..

    Disse vakre papirdukkene gir gode barndomsminner og vil utgjøre en fantastisk dekorasjon..

    Ha en flott dag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  16. Heisann :) Så nydelige papirdukker! :)
    Koselig at du vil være med på give awayen min :) Lykke til! :)
    Klem fra Monica

    SvarSlett
  17. Ja, jeg ønsker å kjøpe papirdukker hos deg. Husker vi klippet ut fra bladene og tegnet papirdukker selv på slutten av 60-tallet og 70-tallet.
    Nydelig - nydelig - nydelig blogg, og varer.
    emblas.kanel@gmail.com

    SvarSlett
  18. Hei igjen,
    Håper det er greit at jeg har linket til deg i innlegget mitt om strykemerker.
    Ønsker deg en fin tirsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett